Brèves

WebTV

Actualité de la scène

Compétitions



Interview Ex6TenZ, le point fin 2012

27157 39
Page 2: English version

Three weeks ago, during an interview, we discussed about your team and how you felt after your performance at Electronic Sports World Cup. Today, you come back from two events which are DreamHack Winter and ESH, where you both ranked second. My question stays the same as in November, you defeated former world champions and excellent 1.6 and source players such as ESC, Dynamic and other teams but still finished second : despite of this, are you satisfied ?

Yes, we are quite satisfied of the wins we took with spite, because regarding how much we invested ourselves into the game, I think we deserved them.
There is something that I find less satisfying, even disappointing : I am well aware that we have been far from playing at our best level. There is various reasons to that, and I will be honest with you, let’s get into details…

I think we all have things to get better at. Individually, I was not at my best skill level during three tournaments, with a 0.9 ratio. It is just inconceivable, even for a leader. But my teammates also have to work on some things. SmithZz has to work on his lack of investment as a co-leader during our trainings, RpK and NBK for their lack of inventiveness on their positions and kennyS for his lack of maturity in general.

Here are all the things we have to improve in 2013. About the positive aspects, I’d say that SmithZz was really good individually and that he helped me a lot as a co-leader during our official matches. We retrieved the impressive RpKTanK after working on his positions and kennyS and NBK managed to get their skill out when it was the time to. As for me, I feel more confident regarding my leader position.
If we work on our mistakes, our memories are likely to be way better than these past months. I mean, honestly, even when finishing second at each event, the tournament intensity, the atmosphere and the trips in general made us live great moments ! The CS:GO scene is really exciting, I can’t wait to be in 2013 !

ex6tenz à la Dreamhack Winter 2012
Ex6TenZ during Dreamhack Winter 2012

Let’s talk a little bit about these events. Since the beginning of DreamHack Winter group stage, as a spectator, I found you kind of weak, not confident, especially against Absolute Legends and TheHawks, two teams against who you won, but on close scores. Past week-end, as ESH, you lost against DGBelgrade. As a team with your experience of big events, how do you explain such a difficult start ? What do you think of these matches ?

These matches were just reflecting our level : we were better than the teams we were facing, but not way ahead of them. At DreamHack, we remained patient and handled the situation correctly. I think that even if we didn’t excelled, we had a good mindset. We played rather good and better than at ESWC.
Now, regarding ESH, we really played under what we are capable of. So that you understand the circumstances, I think we need to go back in time. We were out of three months of intense training without any victory or anthology match. We were kind of shapeless, with a real mental fatigue. We had a lack of perspicuity at all levels.

When we began the first match, we were totally lost. It took 4 rounds for Nathan to remember our strategies, Cedric and Eddy both had aim difficulties and were doing no suggestions, as for Kenny, he gave our opponent 3 decisive weapon rounds either by giving himself up, or by an absence of communication at the beginning of the second side.

During the second match, it was my fault; I was still worked up by our mistakes of the first match, being aware that this defeat could be our last. I played badly and didn’t manage to carry the team mentally, confidence wasn’t there. We made it out of group stage with 3 wins and a first place, but without being brilliant.

I think we really woke up in final against NiP, even when being totally anti-strat by them, we adapted quite well on both maps, taking only one GR on nuke (including one that didn’t served, because they won the eco round after) and being really close to win important rounds on inferno, by letting them at 10hp on these important rounds. It could have turn the tide, but they were better this day.

This ESH wasn’t easy but we came out with the feeling that we’ve learned a lot from NiP and we understood how to give them a hard time, and it’s probably what really matters.

On the other hand, reaching DreamHack final was a formality for you whereas this week-end ESC and DGBelgrade gave you a hard time. Do you think the gap between the teams is narrowing between the four last events and today ? (DH Valencia, ESWC, DH Winter and ESH)

We began to play a few weeks before ESC, so yes we were ahead of them at the beginning but the gap will narrow more and more. As for the other teams, I don’t know what to answer.

VERYGAMES toujours second derrière NiP, mais pour combien de temps ?
VERYGAMES 2nd one more time, to be continued ?

During these events finals, like the previous ones, NiP got to the highest step of the podium, still letting you the second place on less or more tied scores. Rather less, regarding your game at ESH this week-end (16-9 on nuke and 16-11 on inferno). Is the gap between NiP and you, or NiP and the other teams is getting narrow ? How have you felt these finals ?

Obviously, the gap is getting narrow over time but we almost play as much as them, which does not help to catch up with them. We will need a good training after the holidays to catch up.

I will try to work on teamplay during the holidays to get us into better conditions for January. As for me, I will play a lot to get myself back to level. I hope my teammates will do the same, this is the only way we can get better ! You have been warned guys ;)


You played against NiP on a regular basis; the stress was at its highest level because you were in final and because they won various times against you. Have you played against them on the Internet ? Do you manage to defeat them when there is no stress ?

Each time we will have to face them, there will be a huge amount of stress. It will be each time a particular game, wich fails, exploits, turnarounds…

They are not the same when they play against us. What is really crazy, is that they win against us like they win against other teams, with the same score. The difference is that when they play against other teams, they don’t have any emotion, any stress, they are like machines… Whereas when they play us, they yell, they want to obtain the psychological adavantage and over all, they change they play style, anti-strating us from all over the place.

It is really difficult to adapt its game style in order to play against a team… The score difference is not representative of the difference of level, it shows a better adaptability and unpredactibility, which we will have to improve.

What do you think of all these teams like ESC, Fnatic, DGBelgrade,… who already have a promising level ? Who do your fear for 2013 ?

ESC, Fnatic, Na’Vi, ex-mousesport, ALTERNATE, Area51, Curse, JaS, eXtensive are all the teams I fear. These 8 teams are really solid; you have to get one round at a time. We don’t know who will improve faster, who will be the more productive in the future. It is great to have such competitors !

To finish, what are your projects ? Next events you will attend ? In short, what will VeryGames do in 2013 ?
As for now, there is nothing really concrete. There is only ESEA Season 13 and its $50,000 if it is confirmed. We will fight our best to be among the 4 qualified teams and to take part in our first tournament in the United States.

Then, there are a lot of rumours about new European tournaments in February and March, as well as a great comeback of the Masters Français du Jeu Vidéo, we will follow all of this very closely ! To finish with our best memory of 2012, Copenhagen Games 2013 in Denmark in April already seems like a crazy event !

About the training, we will probably be able to do our firsts bootcamps in late January and late February… It will allow us to improve, as well as the official matches on the Internet that we missed.

Thanks for your time !

Thanks to you for these interesting questions, thanks to the readers who took time to read me, and thanks to our sponsors VeryGames and Razer. I wish you all a Merry Christmas and a happy new year !

 

Thanks to SickneSs for English translation.

Page 2: English version
Des questions et réponses super interessantes, good job Aks & Ex6 !
Une interview très intéressante et sans langue de bois, ça fait plaisir de lire des interviews comme ça !
Excellentes questions/réponses Aks et Ex6.
Ex6TenZ confirme donc qu'ils se font sans cesses anti-strats et qu'il va falloir bosser leur jeu, la dessus j'aurais aimer savoir s'il ne songer pas a varier son jeu sur le plan technique, plus de contrôle map par exemple et pas de strat CPL.
A mon avis les nip sont pas assez cons pour se faire baiser par du controle map, du moins pas plus de 2 rounds par side!

Je pense plutot que c'est le genre d'équipe qu'il faut savoir rendre fou , les prendre a leur propre jeu , je te dirai presque contrer leur antis strats quoi , parce que si tu regarde bien vg se fait souvent prendre le premier frag et apres le round est quasiment plié, c'est ce qu'il risque de se passer en controle map.

Pour le reste a mon avis vg devrait plutot les baiser sur leur back up , car ils sont bien souvent rapides, par conséquent ça laisse du champs pour avancer mais encore une fois il faut le bon timing!

Mais bon ça reste juste mon avis, j'suis pas un pgm!
En réponse à Skw4ll #4 - Répondre à ce commentaire
1 point(s)
Je suis assez d'accord avec toi, je ne suis pas un pro sur CS, mais j'ai remarquer et c'est justement leur point fort, que NiP joue très souvent en binome.
Il faudrait leur faire perdre la tête avec des fake backup, bref les faire bouger pour que le binome ce scinde, et faire le kill plus facilement !

Après ceci n'est que mon point de vue ( d'un joueur médiocre ) :D


Bref sinon good itw Ex6 :)
En réponse à corsi #10 - Répondre à ce commentaire
2 point(s)
Hum NiP joue aussi de façons très imprévisible, ce qui fait leur forces, mais l'on remarque lorsque VG agressent ils arrivent à les perturber.
En réponse à cybh0unet #12 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
Il est vrai que le jeu de NiP parait "brouilon" mais ils ont tellement de TP que s'en ai superbe a voir
En réponse à Skw4ll #14 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
Ex6 a analysé les points faibles et les point forts de son équipe. Il n'hésite pas à dire les choses tel qu'il le pense. C'est bien, Bravo !

Sur la dernière photo, NBK a l'air subjugué par la demoiselle 8)
MILF
En réponse à NlpeV #5 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
J'ai cru que l'interview s'intitulait "Le point final" :/

Sinon, bonne interview avec des réponses sans langue de bois. WP.
C'est pour faire du hit, tout était planifié.
En réponse à Aixo #6 - Répondre à ce commentaire
3 point(s)
Etant donné que tu es un lecteur assidu d'aAa je suis sûr que tu es derrière ce copiage de stratégie.
En réponse à FREIHH #7 - Répondre à ce commentaire
2 point(s)
C'est beaucoup trop fin pour aaa.
En réponse à Aixo #13 - Répondre à ce commentaire
5 point(s)
" ils adoptent un style de jeu bien particulier à base d'anti-strats dans tous les sens."

En même temps, c'est ce que fait VG face à NiP non ??
Merci ex6 et aks pour tous !
Bonne interview d'Ex6
#15 SteeLZYO
Ce membre est banni définitivement18/12/2012 à 19:01:11
pour ma part la seule team que je vois défoncé nip c'est epsilon en esperant aussi img a voir ...
Interview intéressante.

"C'est évident, le fossé diminue au fil du temps"
Je ne fais que regarder les matchs sur la Webtv mais j'ai vraiment pas eu cette impression :o
ON aura beau dire ce que l'on veut pour moi ex6 il vous manque le mental .
Car cest sur vous geulez vous l'avez , mais une fois contre nip , il y a une espece de barrière qui se crée c'est fou .
le niveau : " caca mou"
Va falloir grandir un jour kenny.
Et j'ajouterai, à l'année prochaine
Interview très humble, il sait rester modeste tout en s'exprimant. Bien jouer ! Bonne itw
itw très lucide et plaisant , gl pour la suite
Tkt kev 2013 tu trouveras ce qui vous manque. GL a vous.
Il est vivant, virparosss
En réponse à virp^ #24 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
Vraiment chouette ce genre d'interview sans langue de bois. Merci Ex6 et aks questions/reponses pertinantes
Moi jverrais bien un petit lead d'ex6 en mode freestyle contre NiP ou chaque joueur joue sont propre style de jeu (un peu comme KrL le faisait a l'époque).
il faut lacher rpk sur la map !
En réponse à RuNi #28 - Répondre à ce commentaire
1 point(s)
les NiP ont dit à plusieurs reprises qu'il n'anti-strataient pas car cela ne leur correspondait pas et qu'ils jouaient tout simplement freestyle/prise de map. Donc je ne vois pas trop où Ex6 voit tant d'anti-strats. Les 3 joueurs 1.6 ont tous joués et principalement évolué avec cArn qui était un adepte du même style de jeu. Je doute vraiment qu'ils regardent les démos de VG dans le but de les anti-strater.
Tu n'as pas vu la finale à Prague toi ;)
En réponse à deka #31 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
Les anti-strats ça peut se faire au hasard et par chance. Ca peut même se faire intentionnellement au cours d'un match sans que ce soit préparé. Après plusieurs rencontres, je doute que VG ait beaucoup renouvelé son jeu et j'imagine assez facile pour des joueurs de la trempe de Xizt de s'adapter. Et ça s'appelle pas de l'anti-strat ça, c'est s'adapter.

Après recherches:
Xizt: "We usually don't try to anti strat teams since that isn't our style, I believe it's better to focus more on yourself than your opponents. We already know how most teams are playing in general, we know what tactics works against who etc. I would say our biggest strength is adapting in the middle of a match, if we are losing 0-8 we can easily turn that around once we've figured out how the opponents are playing."

Je pense que tout est dit.
En réponse à Faris #32 - Répondre à ce commentaire
-1 point(s)
La naiveté a l'état pur.
En réponse à deka #33 - Répondre à ce commentaire
-1 point(s)
Parce que tu as été a une lan ne fait pas de toi un connaisseur. Je suis les 3 joueurs 1.6 évoluant chez NiP depuis des années, ils ont tous les 3 été les boules de skill de fnatic qu'on lâchait faire leur merde de leur côté et ils ont toujours ouvert le round au skill et très très rarement à la strat millimétrée.

Le lead d'Xizt ressemble très fort à celui de cArn, c'est à dire contrôle map avec des redirections. La finale à Prague n'était en rien différente. Ils savent s'adapter et c'est ce qui fait qu'ils sont bien au-dessus de VG qui joue son jeu et essaie d'imposer son style à l'autre équipe pendant que NiP impose son skill.

Tu penses peut-être tout savoir de CS mais c'est pas avec tes 3 ans de jeu que tu vas m'expliquer comment ça se joue.

D'après ce que j'ai entendu, les VG sont des psychos paranos de l'anti-strat, toujours persuadés que les autres équipes les étudient à fond. C'était peut-être le cas sur CSS, mais ici, ils ne sont plus les meilleurs. NiP ne les craint probablement pas beaucoup plus que les autres.
En réponse à Faris #34 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
T'as de bons points de vues mais je pense que tu te trompe sur le fait sur nip ne craint pas vg. D'ailleurs fifflaren l'a dit dans ma dernière interview ;)
En réponse à deka #35 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
c'est pour ça que j'ai dit "pas beaucoup plus" :P. Mais je ne suis pas un lecteur de vakarm. Je suis venu voir l'itv complète suite à une news sur hltv.org ^^
En réponse à Aks #36 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
Alors bienvenue ;)
En réponse à deka #37 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)
T'parles de toi là ? :DDDD
En réponse à Faris #34 - Répondre à ce commentaire
0 point(s)

Vous devez posséder un compte VaKarM et être connecté pour commenter les articles